شروع جدید

گوشه وکنار ،تجارت

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 133
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 133
بازدید ماه : 171
بازدید کل : 16208
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

----

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


---

تعبیر خواب آنلاین

----------
-------------
-----

چرا آندروید برای تجارت خوب است؟

2- نرم‌افزارهای کاربردی

گزینه بعد نرم‌افزارهای کاربردی هستند. در حالی که فروشگاه‌های اپل برنامه‌هایی را که خود شرکت به ساختشان رضایت داده ارایه می‌دهد، بازار آندروید بیشتر شبیه یک سیستم سرمایه‌داری کار می‌کند که در آن برنامه‌نویسان برنامه‌هایی را تولید می‌کنند که مشتری درخواست می‌کند.
اپل معتقد است چنین چیزی از اقتدارش خواهد کاست هر چند که معنی این استدلال اپل هنوز به روشنی مشخص نیست. در این میان به نظر می‌رسد آندروید چیزی را که کاربران تجاری و سایر استفاده‌کنندگان به آن نیاز دارند برای آن‌ها فراهم می‌آورد، نه چیزی که اپل آن را به مصلحت کاربرانش می‌داند.

3 - نیاز

بدین ترتیب تعجب‌برانگیز نیست که کارمندان اکثر شرکت‌ها امروزه درخواست ابزارهایی مبتنی بر آندروید را دارند. چرا که نه تنها آندروید به آن‌ها اجازه می‌دهد مدل و اپراتور دلخواهشان را انتخاب کنند، بلکه این امکان را هم فراهم می‌کند که تجربه کاربری خود از آندروید را با اضافه کردن ابزار و ROM‌های دلخواه خود تنوع بخشند.
آندورید در چندوظیفگی (Multitasking) هم که برای پیشبرد کارها بسیار مهم است به‌خوبی عمل می‌کند. ضمن این که از فلش که 80% محتوای وب را تشکیل داده نیز پشتیبانی می‌کند.
و کدام کاربر تجاری یا استفاده‌کننده دیگری هست که نخواهد با او خوب برخورد شود؟ پاسخ اپل به مشکل آنتندهی محصولش چنان ضعیف بود که همه انتظار اخطاری از گزارش مشتریان را داشتند. وقتی شرکتی انحصار یک بازار را داشته باشد، چنین مدل پاسخ‌گویی دور از انتظار نیست.
ولی مزیت تنوع و رقابت بازار آندروید باعث شده با کاربران بهتر رفتار شود. این حقیقت بازار رایگان و آزاد است.
آیا می‌خواهید بهترین کارمندان را جذب و حفظ کنید؟ پس باید محیطی با سیستم‌های عامل متنوع همراه که شامل آندروید باشد، درست کنید. کار مدیر فناوری اطلاعات سخت‌تر خواهد شد ولی دنیا همین است! این مساله با کثرت محیط‌های رومیزی که جدیدا در کسب‌وکارهای امروزی رایج شده است، تفاوت چندانی ندارد.

4- امنیت
هیچ سیستم عامل موبایلی امنیت کامل ندارد؛ ولی شک و تردیدی نیست که در این مورد آندروید از آی‌فون بهتر است. به لطف برتری‌های امنیتی لینوکس که آندروید بر پایه آن ساخته شده، آندروید در زمینه‌های مختلف امنیت خوبی دارد. آندروید برنامه‌ها را از هم جدا نگه می‌دارد و بدین ترتیب به هرکدام جداگانه اجازه بایدها و نبایدها را می‌دهد. بدین ترتیب اگر یک برنامه مخرب استفاده شود، به محض تلاش برای نصب کردن آن، کاربر متوجه مخرب بودن آن خواهد شد. ولی در آی‌فون کاربر تا وقتی برنامه مخرب کار خود را نکرده، متوجه نخواهد شد.
از طرف دیگر عامل تنوع باعث می‌شود برنامه مخرب در رویارویی با لینوکس نتواند بیشتر از یک گروه کوچک از ابزارهای همراه را مورد هدف قرار دهد. تکرار می‌کنم که قدرت در تنوع نهفته است و نه در تک‌مدلی.
رویه بسته اپل که به باغی حصارکشی شده می‌ماند، این گونه است که کسب‌وکارهای مختلف به جای این که خودشان ایرادات را پیش‌بینی کنند، باید برای کنترل آن‌ها به شرکت وابسته باشند. در مقابل در آندروید و لینوکس با به وجود آمدن هر نیازی، جماعت عظیم و جهانی برنامه‌نویسان و کاربران می‌توانند شخصا امنیت را کنترل کنند و ارتقا بخشند.
شما را نمی‌دانم ولی من امنیت را دست یک شرکت منفرد و تکرو با برنامه‌ریزی خاص خودش نخواهم پذیرفت.
5- هزینه
علاوه بر سرویسدهی مناسب به مشتری، تنوع و رقابت محصولات آندروید باعث می‌شود قیمت‌ها اساسا پایین‌تر بیایند. این نیز یکی دیگر از مزایای اکوسیستم متن‌باز است.
به عنوان مثال، چند روز قبل دیدم که قیمت مدل G2 جدید شرکت تی‌موبایل از 200 دلار به 150 دلار کاهش پیدا کرده است. در کنار این مساله بیشتر برنامه‌های آندروید هم مجانی هستند و لذت ماجرا را بیشتر می‌کنند. فراموش نکنید که هیچ چیز مثل رقابت قیمت‌ها را پایین نگه نمی‌دارد و مطمئنا این مساله به نفع تجارت است.
6- لینوکس
آخرین مزیت آندروید که اهمیت آن هم کم نیست، این است که بر پایه لینوکس ساخته شده است.
استفاده دولت‌ها و سازمان‌های تجاری از لینوکس هر سال در همه جای جهان بیشتر می‌شود. به گزارش IDC، امسال سرورهای لینوکس 8/16 درصد کل درآمد ناشی از فروش سیستم‌های عامل سرور را در اختیار دارند که این مقدار 5/2 درصد از سال گذشته بیشتر است. پیدا کردن درصد دقیق برای استفاده‌های شخصی از لینوکس سخت‌تر است، چون نسخه‌های لینوکس مجانی هستند و هیچ اثری از خرید یا دریافت آن در جایی ثبت نمی‌شود. ولی موسسه O'reilly این مقدار را حدود 10 درصد تخمین می‌زند.
W3schools که یک منبع معتبر دیگر است، این مقدار را نزدیک‌ به 5 درصد تخمین می‌زند که فاصله زیادی با 7/6 درصد Mac ندارد. حد اقل می‌توان با خیال راحت گفت این عدد «یک» درصدی که بدگویان ادعا می‌کنند، نیست.
به عبارت دیگر کاری که لینوکس کرده، بیشتر از خراش انداختن صرف روی سطح دنیای تجاری است - مخصوصا در زمینه رایانش ابری و سرورها - و بسیاری از دلایل این امر برای آندروید هم صادق هستند. لینوکس قابل اتکا، رایگان، امن، متن‌باز و تحت پشتیبانی گسترده‌ای است و محدودیت بازاری هم ندارد.
مایکروسافت به هیچ وجه نمی‌تواند با سابقه طولانی‌اش در زمینه انحصارطلبی، برنامه‌های مخرب، تمرکز شدید منابع و بازدهی بد گوشی همراه، به آن چه آندروید ارایه می‌دهد نزدیک شود.
آیا شرکت شما مخالف انعطاف، آزادی، امنیت، صرفه‌جویی، رضایت کارمند و ارایه خدمات بهتر است؟ اگر این گونه باشد، آندروید مناسب شما نیست. ولی در صورتی که می‌خواهید بهترین گزینه را برای تجارت خود انتخاب کنید، بهتر است نگاهی هم به آندروید بیاندازید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: عطا تاريخ: یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:اندرویید,تجارت, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to salih.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com